Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Hans Kazàn betovert ondernemend Son en Breugel

Hans Kazàn betovert ondernemend Son en Breugel
Foto: Ons Son en Breugel

Met een goed verhaal en een beetje magie krijgt Hans Kazàn de ondernemers van Son en Breugel stil.

In een volle kapelzaal van hotel restaurant La Sonnerie verzamelden de ondernemers van Son en Breugel zich voor een speciale avond, georganiseerd door Ondernemersvereniging Son en Breugel (OVSB). De avond beloofde magisch te worden, gezien de headliner van de avond: goochelaar Hans Kazàn. De welbekende illusionist was uitgenodigd om te vertellen over zijn leven als ondernemer en hoe hij van een gesloten deur een geopende raam wist te maken om zo zijn leven weer om te draaien na zakelijke problemen.

Het aanwezige publiek luisterde hoe Hans Kazàn zijn droom, een eigen goocheltheater in Spanje, in duigen zag vallen door een foute zakelijke deal. Hij verloor alles: zijn theater, zijn huis en zijn vermogen. Het enige wat Hans Kazàn nog had, was zijn familie. Het aanwezige publiek hing aan zijn lippen en waren benieuwd hoe de illusionist terug wist te krabbelen na zijn enorme val. “Mijn oudste zoon, Oscar, was helemaal fan van Rocky. En hij zei ‘pap, het gaat niet om de klappen die je uitdeelt, het gaat om hoe goed je kan incasseren.'” Een wijze les die Hans, ondersteund door enkele goocheltrucs, over wist te brengen aan ondernemend Son en Breugel.

Na de motiverende speech van Hans Kazàn konden de ondernemers deelnemen aan seminars. Rabobank nodigde alle winkeliers uit voor een presentatie over de veranderingen in de retailmarkt. Het PET-model (people, economy en technology) stond hierbij centraal. Hoe ga je als winkelier om met je klanten in een veranderende wereld? Door de opkomst van social media, webwinkels en andere technologische vooruitgangen lopen winkeliers met traditionele zakenmodellen achter. Hoe kunnen zij dit omkantelen en in hun voordeel gebruiken?

Ondernemershuis Brabant nodigde ondernemers uit om hun Business Succes Model te ervaren. De verschillende ondernemingen die vallen onder de paraplu van het Ondernemershuis zien dat zakelijke modellen veranderen: daar waar vroeger de focus lag op cijfers, liggen de kansen nu in het vooruit kijken en doorontwikkelen. Het model kan de ondernemers helpen de volgende stap te maken, te groeien en nieuwe kansen te benutten.


Download nu de app van Ons Son en Breugel voor iOS in de App Store Download nu de app van Ons Son en Breugel voor Android in Google Play