Search
Close this search box.

Nieuwe formule KPN XL laat je nieuwe digitale technologie beleven

Het interieur van de vernieuwde KPN XL op Ekkersrijt
Foto: KPN

Particulieren en ondernemers uit de regio met elkaar verbonden in gloednieuw KPN winkelconcept in de vernieuwde KPN XL op Ekkersrijt.

Onder ruime belangstelling is vrijdag op Ekkersrijt de eerste winkel met de nieuwste KPN XL winkelformule geopend. Alles in deze winkel draait om beleving; consumenten en ondernemers kunnen de laatste technologieën en innovaties zien én ervaren. De winkel is dé ontmoetingsplaats voor iedereen die interesse heeft in IT, security en innovatie. Vandaag werd daar tijdens de feestelijke opening al een voorschot op genomen.

Bezoekers konden deelnemen aan de Security VR Experience, waar zij aan de hand van opdrachten in Virtual Reality konden ervaren of hun bedrijfs- of persoonsgegevens veilig zijn voor kwaadwillenden. Daar bleek eens te meer dat goede bescherming tegen cybersecurity relevant is voor ondernemers én consumenten. Er was een artificial intelligence-artiest die voor ondernemers de perfecte achtergrond voor hun online digitale vergaderingen ontwierp. En ook aan gamers was gedacht: in de KPN E-Sports Gamingtruck werd op eredivisieniveau gevoetbald tegen de bekende PSV eDivisie-spelers Ali Riza Aygun en Dennis Verhoeven.

Workshops en inspiratiesessies

De winkel op Ekkersrijt heeft een metamorfose ondergaan en is de allernieuwste winkelformule van KPN. De winkel heeft veel ruimte voor het zien en ervaren van producten en diensten. KPN gaat hier workshops en inspiratiesessies gegeven voor ondernemers over bijvoorbeeld security, slim samenwerken, de moderne digitale werkplek en het vergroten van je online vindbaarheid. Ondernemers vinden hier alles op het gebied van telecom en IT voor hun zaak en worden direct geholpen met complexere vraagstukken zoals security en werkplek. Consumenten ervaren de laatste snufjes op het gebied van gaming en entertainment.

Het nieuwe winkelconcept is ontwikkeld op basis van de meest recente inzichten in hoe mensen graag fysiek winkelen in combinatie met online beleving. 94% van de kopers begint hun zoektocht online, maar als ze een telefoon gaan kopen, is er behoefte aan persoonlijk advies en het daadwerkelijk zien en voelen van producten. Met deze formule zet KPN de volgende stap in de integratie van online en fysiek winkelen. Het uitgangspunt is beleving. Of de klant zijn ‘reis’ nu online of in de winkel start, zij krijgen dezelfde unieke ervaring.